Hal, halászat a Pelso jegyében

A művészeti ágak nem egymástól függetlenül léteznek, csak a mondandó kifejező eszközei különbözők

A tárlat az év végéig tekinthető meg

A keszthelyi Balatoni Múzeum idén immáron 13. alkalommal adott módot azonos téma két műfajbeli megjelenítésére a Pelso országos kerámia és gobelin biennále rendezésével, széles körű támogatásnak köszönhetően. E társművészetek kétévenkénti találkozója a Balaton római kori eredetű nevével történelmi időre is utal, s oda kapcsolódnak az alkotások. A kiállító teremben olvasható ajánló sorok emlékeztetnek, hogy az 1970-es években előkerült, kalandos utat bejárt Seuso kincs ezüst edényei egyikén lévő fantasztikus gazdag képi díszítések közt olvasható a Balatont jelentő latin Pelso név. Ennek hatására lett így elnevezve a biennále az 1997. évi indításkor, emléket állítva a késő római ezüstkincseknek is. A keramikus- és a textilművészek együttes szereplése a római korhoz kötötten megadott egy-egy téma feldolgozásával a kezdettől fogva sikeres, a kiállítások újonnan teremtett értékek hordozóivá, hagyomány- és kultúraőrzőkké váltak. A művek idei témája: „Hal, halásztat”. Ennek jegyében közel 50 alkotó munkáját vonultatja fel a Gopcsa Katalin művészettörténész által rendezett tárlat. Környékbeli, s oda kötődő alkotók munkáival is találkozhatnak a nézők, így a cserszegtomaji Takács-Szencz Lívia gobelin, a Keszthelyhez családi kötődésű Debreczeni Zsóka kerámia műveivel. A látogató azonosulhat a kiállítást ajánló gondolatokkal: „A Balatoni Múzeum méltó helyszín, a mai kor művészeinek szellemisége nagyszerűen érvényesül az intézmény állandó kiállításában található, balatoni halászatot bemutató relikviáinak szomszédságában.” H. Á.